Table of Contents Table of Contents
Previous Page  16 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 24 Next Page
Page Background

16 HKSCAN AGRI

HKScan saa Rauman yksikössä käyttöönsä markkinoiden

uusimman teknologian, mikä luo mahdollisuuksia

kehittää entistä innovatiivisempia Kariniemen®-

uutuustuotteita HKScanin koti- ja vientimarkkinoille.

Latvanen luettelee strategiset painopisteet, joihin yhtiössä nyt

keskitytään:

Fokus lihassa.

HKScan linjaa olevansa jatkossakin lihatalo.

Yhtiö vastaa kuluttajien kysyntään innovoimalla ja investoi-

malla uusiin konsepteihin ja tuotteisiin. Laatu ja vastuullisuus

toimivat erottavina kilpailutekijöinä.

Johtajuus siipikarjassa.

HKScan tavoittelee johtavaa markkina-

asemaa kasvavassa kategoriassa muun muassa Rauman uuden

yksikön avulla.

Aterialiiketoiminnan kasvattaminen.

Yhtiö aikoo investoida

kasvaviin ja korkean jalostusarvon potentiaalia omaaviin tuote-

ryhmiin. Aterioissa voidaan jatkossa nähdä myös tuotteita, jotka

eivät ole lihapohjaisia.

Tiivis yhteistyö tuottajien kanssa.

HKScanissa nähdään, että

innovaatioiden kehittämisen ja tuotteiden erilaistamisen voi

aloittaa jo tiloilla. Entistä tiiviimpi kumppanuus sopimustuot-

tajien kanssa mahdollistaa alkutuotannon kehittämisen, joka

tuo kilpailuetua, parantaa kannattavuutta ja turvaa ketjun

elinvoimaisuutta.

Tuottavuuden ja kustannuskilpailukyvyn parantaminen.

HKScanin tavoitteena on parantaa sen tuotantolaitosten tehok-

kuuttajakäyttöasteita.Työonkäynnistettyjaensimmäisiätuloksia

on odotettavissa jo syksyn aikana.

UUSI TOIMINTAMALLI JA ARVOT

TUKEVAT STRATEGIAN TOTEUTTAMISTA

Yhtiön uusi toimintamalli on yksi tärkeä strategian toteuttamisen

mahdollistajista.

”Toimintamallimme on rakennettu tukemaan strategian toteut-

tamista. Ei ole sattumaa, että uudistumiskyky sekä yhtenä pohjois-

maisena tiiminä toimiminen ovat toimintamallin sisäänrakennet-

tuja perusajatuksia.”

Myös yhtiön arvot – Inspire, Lead, Care – ohjaavat päivittäistä

työtä. Arvot eivät ole Latvasen mukaan sanahelinää, vaan hän edel-

lyttää niin itseltään kuin tiimiltään itsetutkiskelua. Hänestä on ter-

veellistä pohtia tasaisin väliajoin, miten hyvin toteutamme arvoja

arjessamme. Latvanen antaa tästä muutaman esimerkin: Inspi-

roinko arjessani työkavereitani tai onko kehittämäni tuote, pak-

kaus, resepti, teksti tai mainos inspiroiva? Johdanko tiimiäni tai

omaa tekemistäni selkeästi ja jämäkästi? Auttavatko tekemisemme

HKScania saavuttamaan markkina- ja ajatusjohtajuuden? Entä väli-

tänkö työkaveristani, alaisestani, kuluttajasta tai tuottajasta? Välit-

täminen on lupausten pitämistä. Se on vastuuta laadusta, ympäris-

töstä ja myös taloudesta.

SUUNTA ON SELVÄ

HKScanin strategia on kokonaisuus, jonka osat linkittyvät toi-

nen toisiinsa luontevasti. Ketjun osat ovat toistensa mahdollis-

tajia. Jokaiseen vaiheeseen liittyy omat haasteensa, mutta myös

mahdollisuutensa.

”Kun suunta on päätetty ja kurssi selvä, on vaikeissakin olosuh-

teissa helpompaa navigoida ja päästä määränpäähän. Uudistettu

strategia on vahvistanut HKScanin suunnan ja etenemme nyt hyvää

vauhtia kohti tavoitteitamme.”

Suunta on päätetty

ja etenemme

hyvää vauhtia kohti

tavoitteitamme.