Mitalikahvit ja johtopäätökset - page 8

8
Annetut vinkit olivat tavoittaneet osallistujat hyvin. Vas-
taajista 91% oli käynyt katsomassa lisätietoja ja hakemassa
aineistoa teemavuoden sivuilta.Netin kautta välitetyt
ohjeet ja aineistot olivatmyös pidettyjä.
Kuten tässäkin julkaisussa julkaistut esimerkit kertovat,
niin annettuja ohjeita oli hyvin osattu soveltaa eri ikäisille.
Myös palautekyselyssä vastaajista puolet pitivät niitä laa-
ja-alaisesti sovellettavissa olevina. 30% oli sitämieltä, että
ne soveltuivat parhaiten 4-6 luokka-asteille ja 17%piti
niitä parhaiten soveltuvina 1-3 luokka-asteille.
Ensimmäistä kertaa teemavuoden aineistot oli jaettuneljän
verkkojulkaisun sarjaksi ja ensimmäistä kertaa tarjolla
oli vain verkkomateriaalia suunnittelun tueksi. Valtaosa,
56%, piti parempana, että ohjeistus tulisi kertajulkaisuna
ja 31% oli teemavuoden kaltaisen julkaisusarjan kannalla.
Se, että aineisto oli vain verkossa sai hyväksynnän 47%
vastaajista, kun taas paperijulkaisua kannatti 31%.
Kaiken kaikkiaan teemavuodenmateriaalit saivat hyvän
palautteen, postikortit olivat kaikkeinpidetyimpiä.Myös
teemavuoden viestintää sinälläänpidettiin varsin selkeänä
jamyös avoimessa palautteessa kiiteltiinpääosin ohjeis-
tuksia.Hieman kompaktimpaa pakettia ja ”toimintakort-
timaisuutta” pitkien tekstien sijaan toivottiin avoimessa
palautteessa.
Suurinmurhe liittyen teemavuoden tapahtumiin oli vas-
taajienpalautteessa sää, jokamuutti tehdyt suunnitelmat
radikaalisti. Siihen kompastuivat osittainmyös Suomen
Olympia-Akatemian ja yhteistyötahojen tuottamat aineis-
tot, sillä hiihto-, luistelu-, lumikenkäilykoulut jamonet
kisailut eivät olleet toteutettavissa sellaisenaan ilman lunta
ja jäätä.
Lumettomuuden aiheuttamista haasteista huolimatta posi-
tiivista oli, että osallistujat arvioivat omien tapahtumiensa
onnistuneenhyvin ja kukaan ei tyrmännyt osallistumis-
taan tuleviin SuomenOlympia-Akatemian teemavuosiin.
Päinvastoin 91% vastanneista aikoi osallistua jatkossakin
ja loput yhdeksänprosenttiakin on ”ehkä”mukana.
Jokupäiväkoti tai koulu aikoimyös toteuttaa tänä talvena
väliin jääneet suunnitelmat sitten ensi talvena, jos lunta
tulee.
Soveltuivatko julkaisujenohjeet ja ideatmielestäsi parhaiten
0 %
17 %
30 %
2 %
51 %
0 %
20 %
40 %
60 %
80 %
100 %
Alle kouluikäisille
1-3 luokka-asteille
4-6 luokka-asteille
7-9 luokka-asteille
Oli sovellettavissa kaikille ikäryhmille ja
luokka-asteille
Ohjeiden ja ideoiden julkaisumuoto
47 %
31 %
22 %
0 %
20 %
40 %
60 %
80 %
100 %
Pidän enemmän internet-pohjaisista
julkaisuista
Pidän enemmän perinteisestä paperijulkaisusta
En osaa sanoa
Ohjeiden ja ideoidenmääräkerralla
56 %
31 %
13 %
0 %
20 %
40 %
60 %
80 %
100 %
Pidän enemmän siitä, että materiaali tulee
kertajulkaisuna
Pidän enemmän siitä, että materiaalia tulee
pitkin vuotta pienemmissä kokonaisuuksissa
En osaa sanoa
4,2
4,1
4,1
4,5
4,1
4,2
4,2
1
1,5
2
2,5
3
3,5
4
4,5
5
Tukivatko internetissä olleet julkaisut
teemavuoden valmisteluja?
Oliko tapahtuman järjestämisen ohjeistus ja
viestintä selkeää ja riittävää?
Arvio Suksien Sotsiin -teemavuoden materiaalin
sisältöä yleisesti
Terveiset Sotsista -postikortit
Diplomit
Julkaisut
Arvioi teemavuoden onnistumista yhteisössänne
(päiväkoti, koulu jne.)
Kokonaisarvio (asteikko1-5)
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...28
Powered by FlippingBook