Page 18 - v2011fi

Basic HTML Version

18
editan vuosi 2011
Vuonna 2011 yhtiöön rekrytoitiin kuusi tärkeää avain-
henkilöä ja erikoisosaajaa: digitaalinen tuottaja ja hakusana-
asiantuntija, hakukoneasiantuntija, digitaalinen suunnittelija,
myyntijohtaja, suurasiakasjohtaja ja painettujen medioiden
liiketoimintajohtaja. jg Communication myös yhdisti kaksi
toimipaikkaa – nyt koko henkilöstö työskentelee yhteisissä
tiloissa Kungsholmenilla.
Vuoden 2011 kokemusten perusteella yhtiössä arvioidaan,
että viestintä kasvaa eniten asiakkaan omissa kanavissa interne-
tissä, sosiaalisissa medioissa, blogeissa ja mobiilisovelluksissa.
Myös strategisen sisäisen viestinnän tarve, erityisesti intrane-
tissä, kasvaa. Videoiden ja muun interaktiivisen materiaalin
merkitys korostuu sekä sisäisessä että ulkoisessa viestinnässä.
Vuosi 2012
Vuonna 2012 jg Communicationin haasteena, mutta myös
mahdollisuutena, on jatkaa nousua viestintäpalvelujen arvo-
ketjussa vahvistamalla tunnettuuttaan isona strategisena vies-
tintätoimistona ja asiakkaidensa pitkäaikaisena yhteistyö-
kumppanina. Keskeisiä tehtäviä ovat myös palvelutarjonnan
kehittäminen ja pro-aktiivisuuden lisääminen.
IRM ennustaa, että mediainvestoinnit kasvavat Ruotsissa
vain 0,1 prosenttia vuonna 2012. Näyttää kuitenkin siltä, että
ruotsalaisyritykset eivät leikkaa markkinointibudjettejaan,
vaan säilyttävät ne vuoden 2011 tasolla. IRM:n mukaan Inter-
netin markkinaosuus kasvaa noin kahdeksan prosenttia ja tele-
vision noin 4,5 prosenttia vuonna 2012.**
Digitalisoituminen jatkuu edelleen. Arvioidaan, että sen
»voittajiksi» nousevat suuret ja erikoistuneet viestintätoimistot.
Toinen huomionarvoinen trendi on viestintäalan kansainvälis-
tyminen, joka näkyy projekteissa, alan kilpailuissa, henkilös-
tössä ja asiakaskunnassa.***
jg Communication vastaa viestinnän kysynnän muutok-
siin panostamalla yhä enemmän digitaalisen median palvelui-
hin. Markkinoiden kehityksen perusteella vaikuttaa siltä, että
vuonna 2012 viestintäpalvelujen kysyntä kasvaa eniten Inter-
net-, video- ja sosiaalisen median palveluissa, noin yhdestä kol-
meen prosenttia.
* irm, Institutet för Reklam- och Mediestatistik, februari 2012/Q-rapport .
** irm, Institutet för Reklam- och Mediestatistik, Revirerad reklam- och
medieprognos 2012.
*** Clas Collin, joka laatii vuotuisen Årets Byråanalysin (Vuoden toimisto-
analyysi) Ruotsissa.
l i i keto imi nta
edi torial communicat ion
»Vuonna 2011 asemoimme
JG Communicationia laaja-
alaiseksi viestintätoimistoksi
ja selkeytimme tarjontaamme
markkinoilla.»
henrik johansson, toimitusjohtaja, jg communication
editorial communication
avainluvut
2011 2010
Liikevaihto (T€)
15 474 15 581
Liikevoitto/ -tappio (T€)
487
–111
Henkilöstö (keskimäärin)
117
121