HKSCAN AGRI
02
2016 3
INNOVATION
I ALLA LED
NU ÄR VI MITT
i en av våra viktigaste säsonger – grillsäsongen! Vårt
varumärke Scan med det starka ursprungslöftet alltid svenskt kött, står sig
bra i konkurrensen jämfört med framför allt handelns egna varumärken.
Men för att bibehålla platsen som Sveriges ledande varumärke inom
kött och chark måste vi hela tiden jobba med innovationer. Om vi inte
förnyar oss, effektiviserar oss, underlättar för och attraherar konsumenten
med nya lösningar så tappar vi snabbt vår plats i täten. I år kommer våra
spännande nyheter att dofta gott från sommarens alla grillar och avnjutas
på många sommarfina bord. Köp våra produkter i butikerna, och var stolt
över att produkterna ursprungligen kommer från dig!
Effektivisering är också innovation. Det kan gälla i vår produktion såväl
som hemma på din gård. Läs om vår stora satsning på tjänster för dig
som producent i detta nummer. Vi ska tillhandahålla de tjänster som du
efterfrågar och har nytta av och det är så vi blir starka tillsammans och står
rustade för framtiden.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Vi har ett mycket bra
läge för våra svenska Scanprodukter just nu. Konsumenten har
förstått mervärdet och är villig att betala för det. Nu är det
allas uppgift att fortsätta behålla det försprånget.
Förutsättningarna för att vi tillsammans lyckas
är mycket bra!
Sist men inte minst; Kom och besök
oss på Borgeby eller Brunnby.
Vi kommer självklart att bjuda
på smakprov på våra nya härliga
produkter!
Vi ses och ha en skön sommar!
//Tobbe
OM VI INTE FÖRNYAR
OSS TAPPAR VI SNABBT
VÅR PLATS I TÄTEN